23948sdkhjf

Reitan convenience vill dubbla matförsäljningen

Franchisegivaren inspireras av Whole foods när sortimentet ska utvecklas.
I oktober sjösatte Reitan convenience ett nytt koncept för kedjorna Pressbyrån och Seven-eleven – med hjälp av två lokala produktionskök och ett samarbete med Greenfood och Axfood närlivs kunde man börja leverera färsk mat till 130 butiker i Stockholm och Göteborg, sex dagar i veckan.

Nu uttrycker man ett mål om att dubbla matförsäljningen inom de närmsta tre åren, samtidigt som man planerar att utveckla sortimentet.

– Nu kan vi titta mer på trender och exakt vad det är kunderna efterfrågar, vilket är just flexibilitet, hög kvalitet och funktionell mat. Vi tittar en del på Whole foods i USA som har ett varierande och hälsosamt sortiment som skulle tilltala våra kunder, säger Fredrik Klein, inköpschef för Reitan convenience Sverige, i ett pressmeddelande.

Bland de nytillskott i sortimentet som man tittar på inkluderar bland annat färskskuren frukt, tillsammans med utvecklande av färdigrätter som kunder kan ta med sig för att värma.

Vid lanseringen av konceptet i oktober meddelade Reitan convenience att man hoppas kunna rulla ut det i minst hälften av de 490 butiker man har i Sverige framöver.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.069