23948sdkhjf

Guldfågeln förlänger sponsoravtal

Arenan i Kalmar kommer fortsatt att gå under företagets namn.
Sedan fotbollsklubben Kalmar FF:s arena invigdes 2011 har den burit sponsorn Guldfågels namn – och så kommer det fortsätta, åtminstone de närmsta sju åren.

Fotbollsklubben och företaget har nämligen tecknat ett nytt sponsoravtal, för att ersätta det gamla som går ut vid årsskiftet. Avtalet sträcker sig över sju år, men själva summan vill ingen av parterna uppge.

Enligt Kalmar FF:s ordförande är avtalet i ungefär samma storlek som tidigare avtal, och beskrivs som "en betydande inkomstkälla" för klubben.

– Vi är stolta att fortsätta samarbetet med Guldfågeln kring Guldfågeln arena - som på kort tid blivit ett etablerat varumärke på ett nationellt plan. Det är en extra glädje i att ett lokalt företag som verkar i hela Sverige använder oss som kommersiell kanal, säger Kalmar FF:s ordförande Mattias Rosenlund i ett pressmeddelande.

Enligt kommentarer under presskonferensen, som hölls under tisdagen, innebär avtalet att Guldfågeln betalar mer om Kalmar FF vinner matcher och håller sig i Allsvenskans toppskikt.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.156