23948sdkhjf

Umida rekryterar chef för sälj och marknadsföring

Nya chefen får ansvar för varumärkesportföljen samt vidareutvecklingen av bolagets säljsamarbeten.
Umida group rekryterar Filip Lundquist som ny försäljnings- och marknadsföringschef – fokus kommer att ligga på att både utveckla och stärka bolagets varumärkesportfölj, med målet att skapa lönsam tillväxt.

Filip Lundquist, som tidigare varit key account manager mot Ica för L'Oreal, kommer närmast från en roll som affärsutvecklare på Treasury wine estates.

I nya befattningen kommer han att ansvara för försäljning och kundbearbetning på både hemmaplan och internationella marknader, samt fortsätta utvecklingen av bolagets befintliga säljsamarbeten med Solera beverage group och Conaxess trade.

Enligt vd Katarina Nielsen förväntar man sig att den nya rekryteringen kommer att innebära bland annat ett högre tempo vad gäller varumärkes- och konceptutveckling samt marknadsbearbetning.

– Jag är mycket nöjd med att vi lyckats knyta Filip Lundquist till oss som ansvarig för hela Umidas varumärkesportfölj, när det gäller försäljning och kundbearbetning för samtliga marknader och säljkanaler, säger Katarina Nielsen, vd för Umida group, i ett pressmeddelande.

Filip Lundquist tillträder tjänsten i slutet av januari, meddelar bolaget.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062