23948sdkhjf

Oumph fick norskt food service-pris

Stod som vinnare av utmärkelsen årets produkt i kamp med bland annat Santa Maria.
I förra veckan delade kedjan Norgesgruppen tillsammans med grossisten Asko servering ut flera priser i samband med sina årliga kund- och leverantörsdagar. I kategorin årets produkt inom food service tog en svensk produkt hem priset, i form av Food for progress sojaprotein Oumph.

Det innebar att produkten placerade sig i toppen av totalt 55 nominerade produkter, där man vid själva prisutdelningen tog hem förstaplatsen framför närmsta konkurrenterna Slåttos Philly steak samt Santa Marias kryddblandningar utan salt.

Enligt juryns kommentarer uppfyller produkten flera av de uppsatta trendkriterier som man satt upp – bland annat för hållbarhet. Samtidigt pekar man på att den också haft både en jämn och hög tillväxt sedan lanseringen, där man inom sin varukategori tagit en större marknadsandel.

– Även om Oumph har fått ett fantastiskt mottagande i Norge så hade vi inte förväntat oss detta. Vi är otroligt glada och stolta över den här utmärkelsen, säger Carl Montelius, head of customer relations på Food for progress, i ett pressmeddelande.

Utöver priset för årets produkt delades även priser ut för årets leverantör, där bagerileverantören Baxt tog topplaceringen före bland annat Haugengruppen.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093