23948sdkhjf

Absolut-anställda slänger kläderna i ny reklamkampanj

Naket ska symbolisera ärlighet i en nya reklamkampanj. Samtidigt visar nya halvårsrapporten att Pernod Ricard ökade försäljningen med drygt 5 procent.
Absolut Vodka, ägaren Pernod Ricards största produkt, vill visa att man inte har något att dölja. För att symbolisera detta släpper man en ny reklamfilm, där 28 stycken av bolagets anställda (tillsammans med en rad inhyrda skådespelare) figurerar utan kläder.

I filmen vill man lyfta fram både öppenhet och hållbar produktion, där man fokuserar på bland annat den lokala produktionen i Åhus. Enligt vodkaproducenten ser man filmen som ett humoristiskt sätt att visa sina värderingar.

– Våra medarbetare och leverantörer är väldigt stolta över att stå bakom världens femte största spritvarumärke, men kanske framförallt över hur hållbar tillverkningen i Åhus är. Det är därför så många av våra närmsta kollegor ville bidra till inspelningen, säger Absoluts produktionsdirektör Anna Schreil, som också medverkar i reklamfilmen.

Se filmen nedan:



Samtidigt släpper Pernod Ricard sin första halvårsrapport för verksamhetsåret 2017-18. Försäljningen ökade med 5,1 procent till 5,082 miljarder euro, medan vinsten med 5,7 procent till 1,496 miljarder euro.

Den positiva utvecklingen drivs på av en högre efterfrågan i Asien, framförallt i Kina och Indien. För Absolut ser man att både etablerade marknader som England och Tyskland, tillsammans med nyare marknader som Kina, Sydkorea och Sydafrika, växer – något som väger upp för en fortsatt negativ utveckling i USA.

I Kina, som tidigare varit en liten marknad för Absolut, ser man en tillväxt efter att man bland annat genomfört en kampanj i 100 kinesiska städer i samband med kinesiska nyåret, berättar vd Anna Malmhake i ett pressmeddelande.

Artikeln är en del av vårt tema om Video.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094