23948sdkhjf

Kycklingen inne – men nu saknas såsen

En vecka efter KFC:s kycklingkris i Storbritannien har nästan alla enheter öppnat igen. Men nu tronar ett nytt problem upp sig – brist på skysås.
I förra veckan drabbades snabbmatskedjan KFC för vad som i sociala medier kallades #KFCCrisis. Ett nytt företag – DHL – var ansvariga för leveranserna för kedjan i Storbritannien, men hade stött på problem.

Det gjorde att KFC var tvungna att tillfälligt stänga ner nästan 700 av sina 900 enheter i regionen, eftersom de inte kunde erbjuda kyckling. Nu är 97 procent av enheterna återigen öppna, enligt en talesperson från ägarbolaget Yum Brands.

Samtidigt har man också kört reklamkampanjer i tidningar, där loggan på en av kedjans karakteristiska hinkar ändrats om från KFC till "FCK". Till detta följde texten: "Vi beklagar. En kycklingrestaurang utan kyckling är inte idealt... Tack för er förståelse."

Men en olycka kommer sällan ensam – nu har man istället brist på den ack så viktiga skysåsen. Såsen, som på engelska heter "gravy", är likt kycklingen en av kedjans specialiteter.

– På grund av de pågående leveransutmaningar som DHL går igenom, fortsätter vissa restauranger att servera en begränsad meny. Vi jobbar så hårt vi kan för att lösa detta, kommenterade Yum Brands situationen för Reuters.
Läs mer om: KFC
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.083