23948sdkhjf

Ännu en ny marknad för chipstillverkaren

Efter intåget på Island är det dags för Rootfruit att söka sig söderut.
Nyligen stod det klart att Rootfruits varumärke Gårdschips gör entré på den isländska marknaden, via sin danska kund Dagrofa.

Nu letar man sig utanför Norden genom ett nytt distributörssamarbete. Belgien och livsmedelskedjan Delhaize står näst på tur i chipstillverkarens expansion.

Från juli kommer man att leverera till Belgien, via distributören Foodistri som säljer nordiska produkter (bland annat från Abba seafood) i Belgien, Nederländerna och Luxemburg.

– Nu går vi för första gången in i en ny marknad utanför Norden, vilket är väldigt kul. Affären är ett bevis på att vi har en hög attraktionskraft i vårt erbjudande och vi får en allt större plattform att stå på, säger Thomas Lindström, vd för Rootfruit.

I första steget kommer produkter från konceptet Smartsnacks (chips gjorda av kikärter, linser och quinoa) ut i butikerna, i ett avtal som beräknas vara värd mellan 2–5 miljoner under första året
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063