23948sdkhjf

Willys på vegomarsch

”Vi går ut med en stor satsning i dag.”

Hemköps satsning ”Variera med vego” har fått stort genomslag med volymökningar på över 40 procent. Nu går även systerkedjan Willys ut med en omfattande vegetariskt satsning.

Det var många år sedan vi körde tv-reklam till exempel, det gör vi i det här fallet, med start i dag, säger Johanna Eurén, kommunikationsansvarig hos Willys till Fri Köpenskap.

Särskilt fokus har lagts i städerna.

Den som rör sig i staden kommer nog att märka av kampanjen. Det är en väldigt stor satsning.

Vego för alla”, som satsningen kallas, har pilottestats i utvalda butiker under året.

Det handlar främst om att visa att vi har ett brett vegetariskt utbud till ett bra pris. Vi ser att den vegetariska försäljningen ökar snabbt.

Det vegetariska utbudet i butikerna har breddats och kommunikationen har blivit bättre. Vegofärsen hittas intill sina animaliska motsvarigheter och hyllkommunikationen har blivit tydligare. Men dubbelexponering av vegetariska varor har inte tagits lika mycket till sin spets som hos Hemköp.

Vi har till exempel fortfarande kvar våra vegetariska avdelningar i butiken.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094