23948sdkhjf

Nu kommer Coca-Colas hallon

Coca-Cola har, framförallt genom varumärket Coca-Cola Zero Sugar, lanserat flera nya olika smakvariationer den senaste tiden. Under september sålde företaget till exempel 100 000 flaskor av den senaste smaken Coca-Cola Zero Sugar Cinnamon samtidigt som den med persika smaksatta sockerfria läsken bidrog med närmare 16 miljoner i värde mellan april och september i år.

– Smakvariationer är väldigt viktiga för att attrahera nya konsumenter. Det syns tydligt i våra senaste lanseringar att nya smaker hjälper hela kategorin att växa och driva värde, utan att inverka negativt på försäljningen av våra basprodukter, säger Samantha Walker, marknadsdirektör Coca-Cola European Partners i Sverige i en kommentar.

Coca-Cola kommer nu att bygga vidare på den trenden och lanserar under första veckan nästa år Coca-Cola Zero Sugar med hallonsmak i Sverige. Smaken har tidigare lanserats i bland annat Storbritannien och Danmark.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.11