23948sdkhjf

Lönnebergas måltidssatsning fortsätter

Kycklingsnacks till Ica och färdiggrillad kyckling till Coop och Axfood.

Atriaägda Lönneberga fortsätter satsningen på att gå från smörgås till måltid och lanserar nu nya snacksprodukter och färdiggrillad kyckling.

– Kyckling ökar i både volym och värde och vi fortsätter utmana de etablerade aktörerna genom att lansera produkter som underlättar konsumenternas vardag; från innovativa nyheter som matchar tillväxtsegmentet snacks till klassiska favoriter som den färdiggrillade kycklingen, säger Johanna Linnros, senior vice president marketing, Atria Sweden.

Lönneberga Crispy Chicken är ett nytt koncept med snacksprodukter för tillagning i ugn som introduceras exklusivt hos Ica vecka 4. Samma vecka börjar Lönneberga leverera färdig grillkyckling till både Coop och Axfood.

De första Crispy Chicken-produkterna är två ”bites” av färsk kyckling. Crispy Chicken Cheesy Chili Bites är gjorda av lårfilé smaksatt med just ost och chili och Crispy Chicken Popcorn Bites är gjorda av mör innerfilé med panering smaksatt med krispig majs. 

När det gäller den färdiggrillade kycklingen som levereras den till butikerna grillskåp på klassiskt vis i tre olika storlekar. Därutöver erbjuder Lönneberga tre styckdetaljer: kycklingklubba BBQ, drumstick och vingar med smak av chipotle. 

Lönneberga är främst känt för sin smörgåsmat, men har under året bytt strategi och vill nu också vara med i måltidsracet, med ett erbjudande som inkluderar både färsk kyckling och korv. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078