Greenfood lanserar nytt to go-varumärke
Livsmedelskoncernen Greenfood storsatsar inom food-to-go, och lanserar varumärket Greendeli med nytt stort sortiment. Det är koncernens största satsning hittills inom den växande kategorin konsumentpackad food-to-go.
Tidigare har koncernen bland annat nått framgångar med foodtechbolaget Picadeli, som säljer sina plocksallader på sju europeiska marknader, och med Salico, som har fem matfabriker och var först i Sverige med att lansera fresh cut.
Inledningsvis finns det 52 olika produkter varav många är vegetariska, men sortimentet ska växa och utvecklas framöver, skriver bolaget i ett pressmeddelande.
Först ut är Reitan som lanserar Greendeli på samtliga Pressbyrån och 7-eleven i Sverige. Produkterna återfinns även på utvalda Coopbutiker, Shell, Circle K, och i utvalda Picadelidiskar.
Det nya sortimentet, som lanseras både i Sverige och Finland, består bland annat av smakrika ”lager på lager”- sallader, skurna wraps med smaker som kyckling & mango-chili, broccoli & hummus eller yakiniku, samt matiga smörgåsar som Bookmaker sandwich eller Kyckling Ceasar sandwich.
– Det här är bara början. Kategorin har saknat ett starkt varumärke med ett brett sortiment, som rymmer såväl klassiker som produkter med nya moderna smakkombinationer i linje med rådande mat-trender. Vi vill göra det enklare för konsumenter att hitta god och smakrik mat som underlättar i deras hektiska liv, säger David Bennertun, vd på Greendeli.