23948sdkhjf
Annons

Greenfood lanserar nytt to go-varumärke

Livsmedelskoncernen Greenfood storsatsar inom food-to-go, och lanserar varumärket Greendeli med nytt stort sortiment. Det är koncernens största satsning hittills inom den växande kategorin konsumentpackad food-to-go.

Läs också: Greenfoods växtbaserade satsning – ”Vi kan åstadkomma storverk”

Tidigare har koncernen bland annat nått framgångar med foodtechbolaget Picadeli, som säljer sina plocksallader på sju europeiska marknader, och med Salico, som har fem matfabriker och var först i Sverige med att lansera fresh cut.

Inledningsvis finns det 52 olika produkter varav många är vegetariska, men sortimentet ska växa och utvecklas framöver, skriver bolaget i ett pressmeddelande.

Först ut är Reitan som lanserar Greendeli på samtliga Pressbyrån och 7-eleven i Sverige. Produkterna återfinns även på utvalda Coopbutiker, Shell, Circle K, och i utvalda Picadelidiskar.

Det nya sortimentet, som lanseras både i Sverige och Finland, består bland annat av smakrika ”lager på lager”- sallader, skurna wraps med smaker som kyckling & mango-chili, broccoli & hummus eller yakiniku, samt matiga smörgåsar som Bookmaker sandwich eller Kyckling Ceasar sandwich.

– Det här är bara början. Kategorin har saknat ett starkt varumärke med ett brett sortiment, som rymmer såväl klassiker som produkter med nya moderna smakkombinationer i linje med rådande mat-trender. Vi vill göra det enklare för konsumenter att hitta god och smakrik mat som underlättar i deras hektiska liv, säger David Bennertun, vd på Greendeli.

Kommentera en artikel
Annons
Annons
Annons
Utvalda artiklar

    Nyhetsbrev

    Sänd till en kollega

    0.094