23948sdkhjf

Risenta relanseras

Risenta ska nu relansera varumärket med en uppdatering av varumärkesplattform sortiment, förpackning, logotyp och design. 

I år fyller varumärket faktiskt hela 80 år och med relanseringen ska varumärket, som sedan 2015 ägs av Paulig, få ett modernare uttryck och satsa på en bredare målgrupp.

–Risenta är ett älskat varumärke som passar Pauligs portfölj och strategi perfekt. Paulig har som företag högt ställda ambitioner inom hållbarhet och hälsa och med Risenta kan vi verkligen bidra till att dessa mål uppfylls – och göra en positiv skillnad för både människor och planet. Med hälsosamt innehåll, förbättrade förpackningar och 100% klimatkompenserade produkter siktar vi på att hålla Risenta relevant och levande i minst 80 år till, säger Christopher Westerberg, Head of Portfolio på Paulig i en kommentar.

I samband med relanseringen lanserar Risenta även fem nya sorters müsli med stora mängder nötter, fröer, frukt & bär utan tillsatt socker.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.125