23948sdkhjf

Circle K testar nytt matkoncept

”Vi vill gärna få kunderna att tänka restaurang istället för station.”

Circle K fortsätter sin matsatsning. I dagarna lanserar bensinmackskedjan det nya konceptet K Signature Meals, framtaget av Circle K:s egen kock Mattias Broström. 

Circle K har tidigare uttalat målet att fördubbla omsättningen på mat och dryck fram till 2023. K Signature Meals är ett led i det arbetet. Till att börja med testas konceptet på fem utvalda stationer i Stockholmsområdet; Länna, Nynäsvägen, Järva krog och Märsta i Stockholm samt i Knivsta utanför Uppsala.

På menyn, som kommer att anpassas efter säsong, finns såväl varma som kalla rätter, sallader, smörgåsar och wraps. Allt tilllagat med färska råvaror. Maten kan antingen ätas direkt på plats på stationerna, men kan även tack vare smart paketerad tas med hem till middagsbordet.

– Vi vill ge våra kunder en ny, lite fräschare och ännu godare matupplevelse. Vi har redan ett mycket brett och bra utbud av mat på stationerna, men här vill vi gärna få kunderna att tänka restaurang istället för station, säger Mattias Broström.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.122