Coop släpper nytt premiumvarumärke
Coop presenterar ett nytt premiumvarumärke som ”garanterar högsta kvalitet” när det kommer till råvara, hantverk och smak. Coop Gourmet kommer att finnas i flera varugrupper, från äppelmust till tryffelsalami.
Först ut, under hösten, är drycker, ostar och delikatesser inom kött och chark.
– I takt med att fler lagar mer mat hemma vill man unna sig god mat med hög kvalitet vid fler tillfällen. Därför är jag extremt glad att vi nu kan erbjuda våra kunder och medlemmar en ny serie produkter med matglädje i fokus som skapar en känsla av lyx. Vi fokuserar på bra råvaror och med högsta fokus på god smak till en rimlig prisnivå, säger Åsa Wickholm, chef för Coops egna varumärken i en kommentar.
Under 2021 kommer serien också att utökas med ett 20-tal artiklar.
Exempel på varor i serien:
- Coop Gourmet tryffelsalami, 80 g, ca 39,95 kr.
- Coop Gourmet buffelmozzarella, 100 g, ca 19,95 kr.
- Coop Gourmet ginger beer, 20 cl, ca 11,95 kr.
- Coop Gourmet parmesanost i bit, 125 g, ca 52,50 kr.
- Coop Gourmet äppelmust, 33 cl, ca 14,95 kr.