Fiskleverantör i samarbete med vätskeersättningsdryck
Ullmo, ett varumärke under Seasam Food som levererar kylda och frysta fisk- och skaldjursprodukter har ingått ett ovanligt samarbete med Wato, en vätskeersättningsdryck.
Kopplingen är inte helt långsökt då Wato, är en förkortning av "We are the ocean" och för varje såld burk går 50 öre till Ocean clean up, en organisation som jobbar för havsmiljön och med att rensa haven från plast.
– Visst är det långt ifrån sjömat men vi ser kopplingar i detta samarbete med vad vi står för. Hållbarhet för miljön och en nyttig produkt för kroppen. 1973 serverade Ullmo den första kräftan. Sedan dess har det blivit en symbol för en bred portfölj av sjömatsprodukter och med ett fiske och hantering på ett ansvarsfullt sätt, med en extra tanke på den långsiktiga återväxten i haven, säger Petter Rönnquist, vd på Seasam Food i en kommentar.