Movement ska boosta Boost
Sälj- och distributionsbolaget Movement ingår nu ett samarbete med det brittiska energidrycksbolaget Boost Drinks. Boost Drinks grundades för 19 år sedan och finns idag på flera internationella marknader, däribland Sverige. Det nya samarbetet är tänkt att skapa mer plats för varumärket på den svenska marknaden.
– Efter att ha varit på den svenska marknaden i nästan ett decennium har Boost tydliga ambitioner att få varumärket att växa betydligt mer under de närmaste åren. Målet är att bli ett stort varumärke inom funktionsdryck i ett antal kategorier, till prisvärda priser och samarbetet med Movement är en betydande milstolpe i varumärkesresan, säger Simon Gray, grundare och vd på Boost Drinks i en kommentar.
Samarbetet är ett distributörssamarbete där Movement ansvarar för hela processen, från inköp till Sverige, logistikflöde, kundbearbetning av KAM och Brand Manager.
– Boost har ett komplett sortiment av funktionella drycker för alla typer av sammanhang som både smakar otroligt bra och dessutom håller en attraktiv konsumentprisbild. Vi ser en enorm potential för varumärket i Sverige att etablera sig inom befintliga segment såväl som att utveckla nya och tillför på så sätt en bredd som saknas på marknaden, säger Frank Somander, commercial director på Movement.