Arc Aroma i ”super juice”-avtal med kinesiskt bolag
Foodtechbolaget Arc Aroma har ingått ett strategiskt partnerskap med kinesiska Zhongwu för utvecklingen av "super juice"-marknaden i Kina. Det framgår av ett pressmeddelande.
Målet är att sälja minst 40 Cept-system med ett nettoförsäljningsvärde om 140 miljoner kronor för de kommande tre åren. I samband med att partnerskapet ingås bolagen emellan köper Zhongwu en juice-Cept-plus för 3 miljoner kronor.
När och om Arc Aroma Shanghai når en försäljningsvolym om 100 Cept-maskiner per år kommer lokal produktion att övervägas, framgår det vidare.
Zhongwu fokuserar bland annat på kommersialisering av steriliseringsteknik och relaterad bearbetningsutrustning inom mejeriprodukter, juice/drycker, mat och läkemedel för att nämna några. ZhongWu är dotterbolag till Zhongya Group som är Kinas största flask- och förpackningsleverantör för olika vätskeprodukter.