Wellibites kliver in på Reitan
Det svenska sockerfria godiset Wellibites som startades av apotekaren Sara Serray växer snabbt och från och med vecka 7 kommer hennes godis även finnas på hyllorna på Pressbyrån och 7-eleven.
– Det är jättestort jag har längtat efter det här. Att komma in på Reitan var ett av mina högt satta mål i början för jag vet vilken effekt det ger, säger Sara Serray till Food Supply.
Under 2020 växte omsättningen för Wellibites med 400 procent och målet för 2021 är att åtminstone dubbla försäljningen. Under förra året lanserades även godiset på den norska marknaden och förhoppningarna är att framöver expandera ytterligare i fler länder.
– Det är på gång med lanseringar även till andra länder men det har blivit lite av en paus under corona, säger Sara Serray.
Wellibites har även tagit fram en ny logotyp och produktdesign som nu i början av året kommer nå konsumenterna.
– Vi vill möta en större kundgrupp och att fler ska upptäcka wellibites. Då är den här nya designen rätt väg att gå. Det är ganska stor skillnad från hur det såg ut tidigare, det är lite gladare och lite färggladare med betoning på innehållet. Som apotekare vill dock jag inte tappa bort alla de viktiga aspekterna som det socker, gluten- och palmoljefria samt att godiset innehåller vitaminer och mineraler. Så dessa USPar står fortfarande tydligt utmärkta.