23948sdkhjf

Ny portfölj för färskvaror

Smurfit Kappa lanserar en ny produktportfölj av tråg i Europa. Portföljen "Safe & Green" är Smurfit Kappas pappersbaserade, hållbara sortiment för varumärkesägare som vill ersätta plastförpackningar för sina färskvaror. Portföljen består av unika konstruktioner som är 100 procent förnybara, återvinningsbara och biologiskt nedbrytbara.

En undersökning gjord av Smurfit Kappa visar att konsumenterna helst vill ha förpackningar som ger både synlighet till innehållet och är hållbara – över hälften (58 procent) av de svarande anser att detta är de två viktigaste egenskaperna hos förpackningar för färska produkter.

Undersökningen visade också att 75 procent av de tillfrågade konsumenterna anser att pappersbaserade tråg är det hållbara valet. Eurostats senaste siffror bekräftar konsumenternas uppfattning, eftersom de visar att 83 procent av de pappersbaserade förpackningarna faktiskt återvinns.

– Vår forskning visar att konsumenter över hela Europa föredrar hållbara förpackningar när de handlar färska råvaror. Som ett resultat väljer odlare och återförsäljare alltmer hållbara förpackningslösningar för färskvaror som svarar på och tillgodoser en mängd kundbehov. Vår Safe & Green-portfölj erbjuder en rad hållbara tråg som gör det möjligt för odlare och återförsäljare att omedelbart reagera på dessa kundpreferenser, säger Smurfit Kappas innovations- och utvecklingschef Arco Berkenbosch.

I produktportföljen finns standardlösningar som kan implementeras omedelbart, eller så kan kunderna välja skräddarsydda korgar som är utformade efter deras specifika krav.

– Efterfrågan på fullt hållbara tråg som inte bara är i linje med förväntade regler utan även är funktionella, hygieniska och möjliggör synlighet kommer att fortsätta att öka. Genom att samarbeta med våra kunder för att ta fram skräddarsydda förpackningslösningar som uppfyller deras krav, utöver den befintliga produktportföljen, kan vi tillhandahålla en skräddarsydd hållbar lösning som hjälper våra kunder att öka försäljningen, optimera leveranskedjan och i slutändan göra deras verksamhet mer hållbar, avslutar Berkenbosch.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.068