Han blir varumärkeschef på Food for Progress
Richard Hallgren har utsetts till ny varumärkes- och konceptchef på Food for Progess.
– Vi har känt Richard professionellt i flera år nu och är övertygade om att han är perfekt för våra framtidsplaner, kommenterar Anders Wallerman, vd för Food for Progess, i ett pressmeddelande.
Richard Hallgren har jobbat med matprodukter och varumärkesutveckling i hela sin yrkeskarriär. Han har grundat snacksföretaget Superbonobo och har erfarenhet från Vital Health Foods och Löfbergs.
– Jag tror verkligen att Food for Progress erbjuder den rätta kulturen och ambitionsnivån för min kreativa verktygslåda, kommenterar Hallgren själv.
Det svenska livsmedelsföretaget Food for Progress ligger bakom varumärket Beat, som Richard Hallgren nu ska gjuta nytt liv i, och svarade även för utvecklingen av Oumph innan varumärket förra året såldes till det globala bolaget Livekindly.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.