Foodora inleder samarbete med grossist
Foodora fortsätter att bredda sin verksamhet och förutom måltider, blommor och detaljhandelsvaror ska q-handlaren nu i samarbete med grossisten Out of Home även distribuera råvaror och livsmedel.
Det nya samarbetet kommer att ske under Foodoras nya förmånsportal för alla företagets partners. Det inkluderar omkring 5 000 anslutna partners inom restaurang, café och hotell.
– Vi öppnade nyligen Foodoras förmånsportal där vi erbjuder förhandlade priser på tjänster av olika slag men tillsammans med Out of Home tar vi nu nästa steg när vi börjar erbjuda bra priser på restaurangers största utgiftspost som är råvaror och livsmedel. Detta kan påverka den enskilda restaurangen positivt och ligger väl i linje med vår ambition att verka positivt för samhället i stort, säger Johan Nordström, head of business development på Foodora Sverige, i en kommentar.
Out of Home har även börjat leverera till Foodoras egna butiker, Foodora Market, där privatpersoner kan handla dagligvaror med snabb hemleverans.
– När vi jämförde våra kundlistor på 8 000 respektive 5 000 anslutna kunder hade vi endast ett fåtal gemensamma. Fastfood, som är Foodoras största segment, är med andra ord en ny stor kundgrupp för oss och vi har utvecklat sortimentet rejält för lanseringen. Samarbetet gör det möjligt för oss att ta Sveriges producenter och leverantörer ännu närmre kunderna vilket ligger helt i linje med vår vision, säger Jacob Hillestad, vd på Out of Home.