23948sdkhjf

Löfbergs ansluter till global och digital marknadsplats

Löfbergs blir det först kafferosteriet som ansluter den nya digitala plattformen Era of We som har till syfte att ge odlare möjlighet att direkt marknadsföra sig mot kafferosterier och konsumenter.

– Genom Era of We får kafferosteriers kunder samt konsumenter ännu bättre möjligheter att utforska historien kring sitt favoritkaffe och givetvis också hitta nya, unika sorter och smaker, säger Anna Nordström, specialkaffeansvarig på Löfbergs i en kommentar.

Era of We har byggts i Sverige men ska verka globalt och kommer efter lanseringen i Sverige den 21 juni att introduceras i fler länder. Förutom att knyta samman odlare och producenter kan plattformen användas av konsumenter och andra som vill köpa kaffebönor direkt från kaffeodlarna vars möjligheter att försörja sig på sin odling också är tänkt att stärkas.

– Vi vill demokratisera värdekedjan genom öppenhet och utökat samarbete. Genom att hjälpa kaffeodlare att skapa egna varumärken baserat på de unika egenskaperna för deras kaffe kommer Era of We att bidra till att öka det totala värdet för odlarna, säger Martin Löfberg, grundare och ordförande för Era of We.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.172