23948sdkhjf

Premium Snacks ökade i omsättning

Det Spotlightlistade snacksbolaget Premium Snacks nettoomsättning för det andra kvartalet ökade till 84,8 miljoner kronor, jämfört med 76,5 miljoner för samma period 2020. Bruttomarginalen ökade till 43,1 procent (39,1%).

Ebitda-resultat uppgick till 6,3 miljoner kronor (3,8) och resultat före skatt ökade till 3,1 miljoner kronor (0,6).

Kassaflödet från den löpande verksamheten uppgick till 3,4 miljoner kronor (-0,8).

Det är de långsiktigt strategiska produktsegmenten förpackat under varumärkena Exotic Snacks och Gårdschips som hade den starkaste tillväxten under andra kvartalet. Exotic Snacks lösviktskoncept är fortsatt påverkat av covid-19 men med en successivt starkare försäljning under andra kvartalet i förhållande till motsvarande period föregående år. Även exporten har hämmats genom att satsningarna här har fått stå tillbaka men tillväxten har likväl varit positiv, skriver vd Anna Wallin Krasse.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063