23948sdkhjf

Tweek förlänger avtal med kinesiska statens tv

Humble Groups dotterbolag Tweek, som enligt besked i december tecknat ett ettårigt avtal med den kinesiska statens tv-nätverk CCTV, har nu tecknat ett avtal med CCTV för en längre period än vad som kommunicerades då.

Det uppger Humble Group i ett pressmeddelande.

"Avtalet innebär att Humble Groups dotterbolag Tweek inleder marknadsföring och försäljning genom CCTV under 2022 och 2023 (tidigare kommunicerades 2022)", skriver bolaget.

TV-nätverket CCTV driver 25 kanaler, varav en inkluderar en betalkanal med direktförsäljning till konsument. Därutöver har Tweek och Humble tecknat ett flertal nya försäljningsavtal med kunder på den kinesiska marknaden, uppges det.

"De tecknade avtalen innebär en ökad försäljning för Tweek och även en stärkt närvaro i Asien för Humble Groups andra produkter och varumärken. Avtalen som tecknats ligger i linje med den strategiska satsning och utveckling Humble Group bedriver för att öka exponeringen av sina produkter i Asien med nuvarande fokus på den kinesiska marknaden", heter det i pressmeddelandet.

Totalt uppskattas den avtalade försäljningen av Tweeks och Humble Groups produkter i marknaden med dessa avtal uppgå till omkring 4 miljoner respektive 2 miljoner produkter, vilket motsvarar en försäljning om cirka 40-60 miljoner kronor per år när full distribution har uppnåtts.

Tweek är ett varumärke för sockerreducerade produkter.

"Som ett led i satsningen att etablera en stark försäljningsplattform i Asien, har vi som grupp nu fått en bra start med flera viktiga avtal på plats i Kina - som är en fantastiskt spännande marknad och den absolut viktigaste och potentiellt största för snabbrörliga konsumentartiklar med fokus på hälsa och hållbarhet i Asien", säger Simon Petrén som är vd för Humble Group.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062