23948sdkhjf

Agtira och Greenfood hoppas på 50-100 miljoner i omsättning

Agtira och Greenfood Fresh Produce kommer att starta en "storsatsning" på så kallad Urban farming, med målet att etablera grönsaksodlingar på minst ett tiotal platser i Sverige de närmaste tre åren.

Målsättningen är att dessa system ska generera en omsättning om 50-100 miljoner kronor årligen.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Agtira och Greenfood meddelade i mars en avsiktsförklaring om satsningen och sedan dess har parterna arbetat för att formulera mer i detalj hur samarbetet ska gå till, praktiskt, ekonomiskt och juridiskt.

Alla produkter från satsningen kommer att säljas och marknadsföras under det gemensamma varumärket City Greens, som nyligen blivit registrerat.

Agtiras vd Mattias Gemborg betonar att avtalet med Greenfood inte betyder att bolagets arbete med livsmedelsbutiker ute i Sverige läggs på is.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093