23948sdkhjf

O'Learys och Carlsberg bakom nytt barkoncept

Socialt umgänge när nya Beer Garden öppnar i centrala Stockholm

O'Learys och Carlsberg har hittat varandra i en gemensam satsning. Sportbaren och bryggerikoncernen står tillsammans bakom nya Beer Garden, som öppnar på torsdag den 2 juni på undervåningen av O'Learys Norrtull i centrala Stockholm. 

Det nya barkonceptet är inspirerat av en amerikansk beer garden. Tanken är att i den 200 kvadratmeter stora lokalen skapa en avskalad utomhuskänsla med långbord, bänkar och öppen bar i en rustik miljö. Där ska gästerna kunna äta och dricka, men också samlas runt aktiviteter som dart, pingis eller cornhole.  

Beer garden

  • En beer garden, från tyskans Biergarten, är traditionellt sett ett utomhusområde där öl och mat serveras, vanligtvis vid gemensamma bord.
  • Beer gardens har sitt ursprung i Bayern, men finns i många länder runt om i världen.
  • I USA har de flesta beer gardens även olika typer av aktiviteter som bowling och brädspel.

Planen är att ta konceptet vidare till fler O'Learys-restauranger. 

Suget efter att umgås och göra roliga saker ihop med andra är enormt, inte minst efter två år av minskat socialt umgänge. Med Beer Garden ville vi därför skapa en mötesplats där våra gäster får en härlig kväll fylld av tävlingar, sport, blandat med god mat och dryck, säger Lars Höglin, som är varumärkeschef hos O’Learys ägare, Social Eaterteinment Group. 

För Carlsberg Sverige är Beer Garden-satsningen ett nytt sätt att jobba på.

Det känns riktigt kul att visa upp vårt varumärke i ett helt nytt sammanhang och samtidigt bidra till en grym lokal för folk att umgås och ha kul på. Vi ser också mycket fram emot att kunna använda lokalen för att bjuda in spännande dryckesexperter, anordna sportquiz, företagsevent och ölprovningar framöver, säger Minna Månsson på Carlsberg Sverige. 

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.092