23948sdkhjf

Nyligen noterade Arctic Blue Beverages ökade i omsättning

Dryckesföretaget Arctic Blue Beverages, som gjorde debut på First North i maj, redovisar en nettoomsättning på 2,6 miljoner kronor för det andra kvartalet 2022 (1,4).

Jämfört med första kvartalet 2022 ökade försäljningen med 30 procent. Vd Valtteri Eroma pekar i rapporten på att bolagets investeringar i marknadsföring, säljare och restaurangkampanjer börjar löna sig på hemmamarknaderna Finland och Sverige.

Försäljningen till Japan tyngdes fortfarande i viss mån av pandemin, men bolaget ser en del positiva signaler som väntas ge resultat under andra halvåret 2022, enligt vd.

Ebitda-resultatet låg på -14,7 miljoner kronor (-4,7) och nettoresultatet var -15,6 miljoner kronor (-5,0).

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.094