MatHem.se nyanställer för att möta kraftig tillväxt
MatHem.se’s volymtillväxt har tilltagit ännu mer. Sista veckan i november sålde MatHem.se varor för ca 4,5 MSEK för att veckan innan ha legat på 3,7 MSEK, en veckoökning med 22%. Trots den starka tillväxten lyckas MatHem.se klara av volymtillväxten genom kontinuerliga nyanställningar.
MatHem.se vann i förra veckan priset Guldmobilen för Årets mobila initiativ för sin mobilapp och kampanj med virtuella butiken i Stockholms tunnelbana och på centralstationerna i Stockholm, Göteborg och Malmö. Tidigare under året har MatHem.se förvärvat både receptsajten Tasteline.com, och tagit över Netxtras verksamhet med lager i Stockholm.
- Nu tar det ordentligt fart med otrolig tillväxt inför julhandeln, säger MatHems grundare Tomas Kull i ett pressmeddelande. Vår personal gör ett otroligt jobb och vi är glada över att kunna anställa allt fler när andra företag måste säga upp personal. Roligast är dock att alla våra kunder är så nöjda med vår service och rekommenderar sina vänner att prova.