23948sdkhjf

Svenska matkassekonceptet lyfter i Belgien

Av de sex länder som Middagsfrid har matkasseverksamhet i så har den Belgiska verksamheten, under namnet SmartMat, på kort tid seglat upp som den näst största marknaden.
I januari passerar den t.o.m. Tyskland mätt i antal levererade matkassar per vecka. En stor del av ökningen kom sedan Belgiens största morgontidningen intervjuade kunder från SmartMat's, Facebook-sida.

- Omdömena var inte bra - de var otroligt bra, säger Anders Asarby, Smartmats svenska VD i ett pressmeddelande.

Stark tillväxt
- Vi går inte ut med exakta siffror men kan berätta tillväxten senaste månaden har varit anmärkningsvärd. Sedan i november har vi fyrfaldigat antalet kunder. I Tyskland (KommtEssen) har vi fortfarande fler kunder men anledningen till att vi nu har fler leveranser i Belgien är för att det där är fler familjer som väljer att få sin matkasse varje vecka istället för varannan vecka, berättar Victor Theander, grundare och ägare av SmartMat.



Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.093