23948sdkhjf

Svenska Probi förstärker samarbetet med NextFoods

Probi och det amerikanska livsmedelsföretaget NextFoods förstärker sitt samarbete på den nordamerikanska marknaden genom ett reviderat avtal som sträcker sig till 2020 med möjlighet till ytterligare förlängning
Avtalet mellan Probi och NextFoods sträcker sig till 2020 och innebär ett fördjupat samarbete, en högre royaltynivå för Probi med start vid halvårsskiftet 2014 och att varumärket Probi Digestis® kommer att få tydlig exponering på GoodBelly-förpackningar och i reklam.

- Det reviderade avtalet är en tydlig markering från NextFoods att de kommer att fortsätta satsningen på Probis teknologi. NextFoods ser en tydlig exponering av vårt ingrediensvarumärke Probi Digestis® som en kvalitetsstämpel. Under 2012 ökade försäljningen av GoodBelly-sortimentet med drygt 20 procent och vi tror att det finns goda förutsättningar att GoodBelly kommer att fortsätta växa starkt på den amerikanska marknaden, säger Probis VD Michael Oredsson i ett pressmeddelande.

Större exponering
Sedan 2007 har Probi ett licensavtal med det amerikanska NextFoods. Det reviderade avtalet gäller med omedelbar verkan och ger Probi högre royaltynivåer från halvårsskiftet 2014 samt tydlig exponering av sitt varumärke på förpackningar och i reklam på en av de mest spännande marknaderna i världen.

- Vi är nöjda med att vi nu har ett avtal på plats som gör att vi kan utveckla vårt samarbete på lång sikt. GoodBelly är marknadsledare i USA inom probiotisk juice och Probi är en nyckelpartner. Vi har en aggressiv plan för att få konsumenter att byta till ett bättre alternativ inom juice och bör se en kraftigt ökad försäljning av GoodBelly i USA under de närmaste åren, säger Alan Murray, CEO på NextFoods.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062