23948sdkhjf

Nestlé firar innovativ 75åring

Nu firar Nestlé 75 års jubileum av innovationen Nescafé
Nestlés varumärke, Nescafé började som en idé för att lösa problemet med överskottskaffe i Brasilien till en position som en av världens mest omtyckta drycker.

Den 1 april 1938 lanserades den innovation som ledde till en storskalig produktionslinje för "Spraytorkning" kaffebönor och ett lättlösligt kvalitetskaffe – Nescafé. Kaffet introducerades andra världskriget i England, Schweiz och USA. Tack vare längre hållbarhet än färskt kaffe ökade Nescafés popularitet och försäljningsvolymerna fördubblades.
Två produktionsanläggningar inrättades i USA 1943 för att hålla jämna steg med efterfrågan.

- Vi firar arvet och den rika historiken hos Nescafé – världens första snabbkaffe med distinkt kaffearom. Under de senaste 75 åren har Nescafé utvecklats från en plåtburk kaffe till ett komplett utbud av produkter och system. Nescafé finns idag i över 180 länder och är idag världens största kaffevarumärke, säger Carsten Fredholm, chef för Nestlés strategiska affärsenhet, Beverages i ett pressmeddelande.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.086