LRF och Lidl skakar hand – ska öka svenskproducerat i butik
– LRF är en stark aktör med hög integritet inom svensk livsmedelsproduktion som skapar förutsättningar och utveckling för svenska livsmedelsproducenter. Jag ser verkligen fram emot att vi tillsammans med LRF kan sprida kunskap både bland våra kunder och personal kring vikten av att välja svenska livsmedel, kommenterar Jakob Josefsson, vd på Lidl Sverige, i ett pressmeddelande.
Samarbetet påbörjas redan under året med målsättning att öka andelen svenska leverantörer i Lidls sortiment samt öka kedjans försäljning och export av svenskproducerade livsmedel.
Anna-Karin Hatt, vd och koncernchef på LRF, ser fram emot samarbetet.
– Genom detta partnerskap kan vi öka medvetenheten om alla de mervärden som följer med att välja svensk mat, ge fler konsumenter möjlighet att upptäcka fina svenska råvaror och i förlängningen förbättra förutsättningarna för att öka produktionen av livsmedel i Sverige, säger hon.