23948sdkhjf

Hon ska lyfta Orklas varumärken mot butik

Kristina Fransson blir den 1 februari Orkla Sveriges nya försäljningsdirektör mot dagligvaruhandeln.

Hennes ansvar blir att stärka varumärken, som Felix, Grandiosa, Abba, Paulúns och Kalles Kaviar, mot livsmedelsbutikerna.

– Orkla Foods Sverige har en bra plattform med starka, hållbara varumärken. Jag ser mycket fram emot att tillsammans med mitt team och våra kunder fortsätta arbetet med att stärka den plattformen för att möta framtidens behov, kommenterar Kristina Fransson, som tillträder rollen som försäljningsdirektör retail den 1 februari.

Hon har haft flera roller inom Orkla-koncernen. Närmast som direktör för supply chain med ansvar för ett tiotal livsmedelsfabriker.

– Vi befinner oss på en föränderlig och hårt konkurrensutsatt marknad, och har ambitiösa mål när det gäller vår tillväxt. Med den långa erfarenhet hon har och det dedikerade team hon har omkring sig får vi fortsatt en mycket stark försäljningsorganisation, kommenterar bolagets vd Henrik Julin.

Fransson efterträder Henrik Eriksson som lämnar Orklakoncernen.

Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062