Svenskmärkning värvar från Spendrups för helt ny roll
Marcus Thollin uppgift i den nya rollen på Svenskmärkning är att få fler företag att ansluta sig till märkningen Från Sverige, och att säkra tillväxtstrategin inom kategorierna mejeri och ost, frukt och grönt och bröd. Han ska även ha en central roll i att stärka relationen med redan anslutna företag.
– Från Sverige-märkningen har haft en fantastisk utveckling sedan start och vi är på en viktig resa att inspirera och hjälpa konsumenter i sina val mot mer svenskproducerade råvaror, livsmedel och växter, kommenterar Marcus Thollin i ett pressmeddelande.
Han har tidigare haft roller på Paulig Foods, Orkla Confectionery & Snacks, OLW och Ica. Närmast kommer han från Spendrups Bryggeri som marknadschef.
Tina Stugemo, vd på Svenskmärkning, ser den nya rekryteringen som ett starkt tillskott.
– Därför stärker vi nu vår organisation med en kundansvarig för att få fler företag att ansluta sig till märkningen och fortsätta stärka relationen med befintliga företag, säger hon.
Artikeln är en del av vårt tema om På nytt jobb.