23948sdkhjf

Regeringens nya strategi – svensk mat ska ut i världen

Regeringen vill se västerbottensost på baguetter i Paris. Målet med den nya livsmedelsstrategin är att öka svensk matproduktion, öka exporten och att Sverige ska stå bättre rustat.
Dagen efter att finansministern Elisabeth Svantesson (M) och landsbygdsministern Peter Kullgren (KD) träffade aktörer från livsmedelskedjan om de höga priserna presenterade regeringen, den för branschen efterlängtade, Livsmedelsstrategin 2.0.

– Det övergripande målet är att livsmedelsproduktionen ska öka i Sverige, säger Peter Kullberg på pressträ...
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.109