Dagen efter att finansministern Elisabeth Svantesson (M) och landsbygdsministern Peter Kullgren (KD) träffade aktörer från livsmedelskedjan om de höga priserna presenterade regeringen, den för branschen efterlängtade, Livsmedelsstrategin 2.0.
– Det övergripande målet är att livsmedelsproduktionen ska öka i Sverige, säger Peter Kullberg på pressträ...
Regeringens nya strategi – svensk mat ska ut i världen
Regeringen vill se västerbottensost på baguetter i Paris. Målet med den nya livsmedelsstrategin är att öka svensk matproduktion, öka exporten och att Sverige ska stå bättre rustat.

Peter Kullgren (M), Romina Pourmoukhtari (L), Benjmin Dousa (M) och Martin Kinnunen (SD). Foto: Skärmdump
Vill du få åtkomst till allt?
Prova 30 dagar för 0 kr.
Inga bindningstider eller kortuppgifter krävs.
Prova nu
Köp en prenumeration
Utforska våra prenumerationslösningar och välj den som passar dina behov.
Välj din prenumeration