Cefour till England
Cefours produkter börjar säljas på den engelska marknaden genom Bear Smyth.
- Ägarna bakom Bear Smyth har stora kunskaper och mångåriga erfarenheter om villkor för detaljhandel och konsumentmarknadsföring i England. De har gjort en ordentlig analys av den engelska vinmarknaden och tror stenhårt på produkten vin i förfyllda glas. Det är med stor glädje som vi konstaterar att de också tror på Cefours förpackningslösning för Easy Wine Glass som den lämpligaste för att snabbt ta sig in på marknaden, säger Cefours VD Stefan Carlén.
Säljs under egna varumärken
Bear Smyth kommer däremot inte att sälja vinet under namnet Easy Wine Glass utan använda sig av tre egna varumärken. Först ut är produkten House som kommer att finnas i tre varianter; vitt, rött och rosé.
Bear Smyth har beställt vin och kommer nu att uppvakta de engelska festivalarrangörerna och visa vilka vinnande egenskaper som Cefours glas i 'Housetappning' har. Bear Smyth inriktar sig inte bara mot festivalmarknaden, utan ser även potential inom reseindustri och detaljhandel.
- England är en mycket intressant marknad för oss, och det är bra att ha en så dedikerad partner som förstår att ta tillvara på möjligheterna. Men det är för tidigt att lämna prognoser om försäljning för 2015 säger Stefan Carlén.
Det kan säkert bli aktuellt för Cefour att sälja vin under andra varumärken än Easy Wine Glass på fler marknader än i England.