Willys storsatsar på ekologiskt
Under året ska 100 nya ekologiska varor lagts till i kedjans sortiment.
Eko-trend i hela landet
Intresset för ekologisk mat är inte längre ett fenomen för välbärgade storstadsbor utan en trend som nått hela landet och alla samhällsskikt. Medan den ekologiska försäljningen totalt i Sverige ökade med 38% under förra året, var motsvarande ökning på lågpriskedjan Willys hela 52%.
100 nya ekoprodukter
Nu gör Willys gör nu en storsatsning på sitt ekologiska sortiment. Genom att rikta in sig på breda vardagsprodukter, göra större inköp och ha färre mellanhänder, har kedjan kunnat lansera flera nya ekologiska alternativ, till priser som i många fall är på samma nivå som konventionellt producerade varor. Drygt 100 nya ekologiska varor kommer innan årets slut att ha lagts till i kedjans sortiment, som redan innefattar cirka 500 ekologiska artiklar.
- Alla har inte de extra kronorna som behövs för att kunna välja eko. Genom vår satsning vill vi göra ekologiskt valbart för fler, säger Thomas Evertsson, vd på Willys i ett pressmeddelande.