23948sdkhjf

Västerbottensost har bäst rykte

"Visar att vi gör rätt satsningar i Burträsk", säger Norrmejerier.
Västerbottensost från Norrmejerier är det livsmedelsvarumärke som det talades bäst om under fjolåret. Det enligt undersökningsföretagets Yougov, ar dagligen under 2015 frågat svenskar om de har hört något positivt eller negativt om ett varumärke under de senaste två veckorna i reklam, i nyheterna eller av vänner och familj.

Västerbottensost hamnar på sjunde plats på listan, som toppas av Volvo, följt av Ica och Ikea.

— Det här visar att Västerbottensost är en omtyckt produkt och allt fler känner till och uppskattar den unika smaken. Det är också en bekräftelse på att vi gjort rätt satsningar inför framtiden vid mejeriet i Burträsk och på en ny design med modern förpackning där vi återtagit det ursprungliga brännmärket i guld på svart botten, säger Helena Ahlgren, varumärkeschef för Västerbottensost på Norrmejerier.

Av de 280 svenska varumärken som Yougov mäter utmärker sig livsmedelsföretagen när det handlar om vilka varumärken som förbättrat sina resultat jämfört med 2014.

På den listan hamnar drycken Jokk på andra plats. Även hamburgerkedjan Max och dryckerna Fun Light och Coca-Cola Light återfinns, på plats fyra respektive fem och nio.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062