23948sdkhjf

Efter uppköpet — bageriet byter namn

Arbrå ångbageri och Skärgårdskonfektyr blir Finsmakeriet.
2010 togs Petra Abrahamsson över Bollnäsföretaget Arbrå ångbageri. Sedan dess har försäljningen av bageriets paradprodukt, pepparkakor, fyrdubblats.

För att förverkliga planen på att bredda sortimentet förvärvades Stockholmsföretaget Skärgårdskonfektyr i somras. Numera går verksamheterna under ett gemensamt bolagsnamn: Finsmakeriet. Uppköpet ger företaget, vars pepparkakor säljer bäst mellan september och december, en jämnare försäljning sett över hela året.

— Vi kände oss lite begränsade med namnet Arbrå ångbageri. Det är ett fantastiskt varumärke men vi kände att vi ville utöka och slå ihop det med fler varumärken, säger ägaren Petra Abrahamsson, som dock poängterar att Arbrå ångbageri alltjämt är "kronjuvelen", till Hela Hälsingland.

Sammanslagningen innebär att Finsmakeriet, förutom konfektyr som bland annat belgisk choklad, kommer att satsa på kaffe och te i egendesignade brukar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.062