23948sdkhjf

Galatea satsar på matbutiken

Öl- och spritjätten Galatea vill vinna mark på folkölsmarknaden.
Hantverksmässigt tillverkad ale tenderar att hålla till i det styrkemässigt högre regionerna av ölsegmentet.

Det vill Sveriges största ölimportör Galatea, som äger bryggerierna S:t Eriks och Sigtuna, delvis ändra på. Nu lanseras en india pale ale från S:t Eriks och en ekologisk ale från Sigtuna som 3,5-procentig folköl, anpassad för livsmedelsbutiker.

Från och med vecka 5 lanseras S:t Eriks första folköl på flaska att distribueras till kedjorna Coop och Axfood, där bland annat Hemköp och Willys ingår.

Även Sigtuna, som försäljningsmässigt står sig stark bland ekologiska öl från hantverksbryggerier på Systembolaget, kommer att vara tillgängligt på ett urval av Coops och Axfoods matbutiker.


Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063