23948sdkhjf

Brämhults Krav-satsning i hamn

Juicen blir Krav-märkt efter år av produktutveckling och input från konsumenter.
Enligt Brämhults, som haft eko-juice för ögonen under många år, har det varit en komplicerad process att få ut ekologisk juice i butikshyllorna.

— Att göra juice på vårt sätt och pressa färsk frukt och grönsaker på plats i Brämhult är inte enkelt. Att göra det ekologiskt är ännu svårare. Därför har det tagit längre tid för oss, men nu kan vi stolt lansera den kompletta lösningen: färsk Krav-märkt juice i bioflaska, säger Stina Haglund, produktchef hos Brämhults, i ett pressmeddelande.

Flaskan är förnybar och gjord på växtbaserad bioplast och har enligt Brämhults tagit fram i nära dialog med bioplastbranschen. Produktutvecklingen har också skett i samarbete med grönsaksodlare.

I höstas drog Brämhults igång ett webbforum där företaget uppdaterade intresserade konsumenter med fortlöpande information om framsteg och bakslag i arbetet mot ekologisk juice.

— Vi har ställt frågor om allt från certifieringar och smaker till förpackning och fått ovärderliga perspektiv och tips tillbaka. Både vi och konsumenterna vill ha en pålitlig eko-märkning med ett starkt regelverk. Därför görs våra ekologiska juicer av Krav-råvaror.

— Vi har en nära relation med våra konsumenter och vet att de här produkterna är både efterfrågade och efterlängtade. Därför lanseras också de ekologiska juicerna under kampanjrubriken ”Tack för att du väntat”, säger Stina Haglund.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.056