Fotbollsyra gynnar Carlsberg
Den mångårige huvudsponsorn till fotbolls-EM räknar med att öka försäljningen i värdnationen Frankrike med 30 procent.
Enligt Mikael Pilemand räknar Carlsberg nämligen med att försäljningen av öl under fotbolls-EM kommer att öka med 30 procent i värdnationen Frankrike. Det jämfört med det andra kvartalet i fjol. Det säger Carlsbergs globala varumärkeschef , till Berlingske.
— Jag kan säga att vi har gjort det här i riktigt många år och att vi värderar sponsringen efter hur mycket vi tjänat på det. Det gör man med exponering och merförsäljning, säger Carlsbergs globala varumärkeschef Mikkel Pilemand, till Berlingske.
Carlsberg blev officiellt ölsponsor för fotbolls-Em redan 1988 och enligt Mikkel Pilemand beror det helt enkelt på den höga grad av varumärkets exponering. Under de senaste mästerskapen sålde Carlsberg flera miljoner lite öl endast på arenorna och de zoner som är dedikerade till fans.