Dalaföretaget lanserar högrevsburgare
Med lokala råvaror och 99 procent kötthalt ska nya burgaren in på gourmet-nivån.
– Hamburgertrenden är stark och fortsätter att växa. Därför kändes det självklart för oss att ta fram en riktigt god högrevsburgare på lokal köttråvara. Det är en trendriktig bistroburgare med 99 procents nötkött, majoriteten högrev, och enbart salt och peppar som smaksättning. Så naturligt det kan bli – och så gott det kan bli, säger Thomas Perkiö, vd för Siljans Chark.
Burgaren är ett resultat av det senaste årets satsning på en större utvecklingsavdelning.
– Det är Bistroburgaren ett väldigt bra exempel på. Vår ambition är att ständigt ligga i framkant när det gäller att utveckla våra befintliga produkter och nya, säger Anna Främsth, utvecklingschef.
I samband med lanseringen presenterar också företaget nya flowpack-förpackningar á åtta burgare. För storsäljande 90-gramsburgaren med 80 procent kötthalt innebär det en flytt från de tidigare 18-packskartongerna.