23948sdkhjf

Matförsäljningen på nätet kraftigt upp

Men middagslösningarna gjorde att man inte nådde målet.
Matförsäljningen på nätet ökade med 23 procent under fjärde kvartalet 2016 jämfört med motsvarande period 2015. Totalt ökade livsmedelsförsäljningen på nätet med 30 procent under 2016, rapporterar Svensk Digital Handel i ett pressmeddelande.

Den höga tillväxten drogs av ett starkt år för lösplocket, som ökade med 44 procent under året. Middagslösningarna visar upp en ökning på 15 procent, vilket gör att man ändå inte nådde målet. Prognoserna för 2016 trodde nämligen på en tillväxt på 38 procent.

– Även om vi inte nådde den högt ställda prognosen är en årlig tillväxttakt på 30 procent bland de starkare i e-handeln, säger Jonas Ogvall, vd för Svensk Digital Handel.

Under fjärde kvartalet 2016 ökade försäljningen av middagslösningar med endast 4 procent, vilket är en av de lägsta siffrorna för segmentet i Svensk Digital Handels mätningar.
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.079