23948sdkhjf

Starkt kvartal för Bergendahls

Trendbrott gentemot Matrebellerna.

Under perioden januari-mars 2018 ökade Bergendahls sin totala omsättning med cirka 5,3 miljarder kronor, en ökning med 4,6 procent i jämförbara butiker i jämförelse med samma period förra året.

Bäst gick det för Bergendahls egna butiker som hade en omsättning på 3,6 miljarder, en ökning med 5,5 procent. Matrebellerna, som redovisar separat, har under en längre tid presterat bättre än Bergendahls egna men sålde detta kvartal för cirka 1,7 miljarder, en ökning med 3 procent.

Omsättning inklusive moms januari-mars 2018, första kvartalet

Samtliga, miljoner kronor Samtliga
ökning, procent 
Jämförbara
ökning, procent
Bergendahls Food, inklusive kunder 3 558 6,6% 5,5%
Matrebellerna 1 697 3% 3%
Totalt 5 255 5,4% 4,6%
Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078