Pepsico fyller på med frukt och grönt
Köper tillverkare av frukt- och grönsakssnacks för att erbjuda nyttigare alternativ.
Pepsico, vars portfölj sedan tidigare består av storsäljande chips som Doritos, Fritos och Lay's, tar därmed ett steg i linje med visionen "Performance with purpose" där man siktar mot att erbjuda mer näringsrika produkter.
– I nästan tolv år har Pepsico förbundit sig till "Performance with purpose", vår vision om att tillverka mer näringsrika produkter, samtidigt som socker, salt och mättat fett reduceras. Bare snacks passar in perfekt i den visionen, säger Pepsicos vd Indra Nooyi i ett pressmeddelande.
Bland Bare snacks produkter syns bland annat chips gjorda på äpplen, morötter och kokosnötter. Sedan grundandet vid en lokal familjeägd äppelodling i Kalifornien 2001 har företaget vuxit snabbt och säljer i dag över hela USA.
Företaget kommer nu verka självständigt under Pepsicos Frito-Lay-division.