23948sdkhjf

Linas Matkasse årets svenska affärsmodell 2012

Linas Matkasse har utsetts till Årets svenska affärsmodell 2012 i Business Model Awards som delas ut i samband med konferensen Business Model Summit som arrangeras av Cordial Business Advisers och Affärsvärlden.
Med motiveringen "genom en exceptionell exekvering av affärsmodellen har företaget såväl skapat ett välkänt varumärke som blivit marknadsledare inom livsmedelsbranschens främsta tillväxtsegment.

– Det känns extra kul att vinna i den här kategorin när man verkar i dagligvarubranschen. Det är ett kvitto på att vi lyckas göra skillnad och förnya i en traditionell bransch, säger Lina Gebäck medgrundare av Linas Matkasse i ett pressmeddelande.

"En skönare vardag"
De senaste årens starka tillväxt och positiva mediala uppmärksamhet är ett tydligt tecken på att affärsmodellen har förverkligat visionen 'en skönare vardag'. Sedan starten 2008 har företaget kontinuerligt förbättrat värdeerbjudandet och skapat tilläggstjänster för att ytterligare förenkla sina kunders vardag. Genom samarbeten med redan etablerade livsmedelshandlare och distributionskanaler har man dessutom tagit ett innovativt grepp på en gammal och väl etablerad värdekedja" fick syskonen bakom Linas Matkasse, Lina Gebäck och Niklas Aronsson, ta emot den prestigefyllda utmärkelsen.

– Linas Matkasse har lyckats inta den position i branschen för matleveranser som många andra företag också strävat efter och dessutom lyckats befästa denna position det senaste året och därmed gått från att vara en utmanare till etablerad aktör, konstaterar Maria Andersson, director på Cordial Business Advisers.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.063