23948sdkhjf

Köttjätten tar plats i potatishyllan – efter konkursköpet

Nyhléns Hugosons lanserar flera potatisprodukter under eget varumärke – efter att ha köpt upp konkursade Outinens verksamhet.

Nyhléns Hugosons, som är mest känt för sina kött-, chark- och färdigmatprodukter, lanserar flera potatisgratänger. Dessutom kommer bolaget också ut med ett brett sortiment av potatis i påse samt även skalade och förkokta produkter.

– Det finns en stark efterfrågan på svensktillverkade potatisgratänger och i och med denna lansering kommer vi att kunna erbjuda våra norrländska kunder lokalproducerade potatisgratänger och andra potatisprodukter av högsta kvalitet, säger Anna Ahlqvist, marknads- och hållbarhetschef på Nyhléns Hugosons.

Samtliga produkter ska odlas i Norrland och hanteras i en fabrik i Haparanda som tidigare tillhörde potatisföretaget Outinens. Nyhléns Hugosons köpte upp Outinens efter att bolaget gått i konkurs förra sommaren och har fortsatt att sälja produkterna under dess varumärke. Nu byts alltså varumärket på samtliga produkter från Haparanda. 

– Jag ser väldigt positivt på att potatisfabriken i Haparanda drivs vidare, vilket ger mig som potatisodlare fortsatta möjligheter till att satsa framåt och långsiktigt. Jag hoppas verkligen att Nyhléns Hugosons satsning och lansering kommer att ge ännu bättre förutsättningar för mer potatisodling och fler potatisodlare i Tornedalen och Norrbotten, säger Lasse Löpare, potatisodlare och leverantör till Haparanda Potatis.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.096