23948sdkhjf

Löfbergs säljer sitt brittiska varumärke – ”Ett strategiskt beslut”

Löfbergs tänker nytt i sin satsning på den brittiska marknaden.

Indienbaserade Continental Coffee köper det brittiska varumärket Percol från Löfbergs. Det svenska kafferosteriet vill satsa på det egna varumärket på de brittiska öarna. 

– Ett strategiskt beslut som gör att vi kan lägga all kraft på att stärka och utveckla varumärket Löfbergs i Storbritannien, en marknad där kaffekonsumtionen fortfarande ökar, säger Anders Fredriksson, vd och koncernchef på Löfbergs.

Löfbergs förvärvade Percol 2013, två år efter att ha etablerat sig i Storbritannien, för att slå sig in i dagligvaruhandeln på den marknaden. Bolaget hade inlett sin satsning med att fokusera på horeca-kunder. Nu kommer däremot det egna varumärket också prioriteras högre i dagligvaruhandeln.  

– Förra året började Tesco som är landets största dagligvarukedja sälja Löfbergs i sina butiker. Responsen har varit väldigt positiv, och det gör att vi har goda möjligheter att fortsätta växa med varumärket Löfbergs i Storbritannien, säger Anders Fredriksson.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.078