Alkoholfri Pripps Blå med uppdaterad design
Pripps Blå kommer nu även i en alkoholfri version. Samtidigt förnyas designen på den drygt 60-åriga ölburken.
Intresset för alkoholfri öl har ökat kraftigt de senaste året. förra året passerade konsumtionen 20 miljoner liter. Med lanseringen av Pripps Blå 0,0% får den växande kategorin ett nytillskott i form av ett av Sveriges populäraste ölvarumärken.
– Vår bryggmästare har tagit fram ett välbalanserat och uppfriskande lageröl. Frisk smak med lätt bitterhet i avslutningen. Inte för beskt och inte för sött. Precis som en Pripps Blå ska vara. Att vi kan lansera 0,0:an med ny design är som en perfekt bris en sommardag. Bara att hissa spinnakern och njuta, säger Johan Kikas, sedan årsskiftet marknadschef alkoholfritt, hos Carlsberg som äger varumärket.
Pripps-burkarna har sedan 1970-talet och lanseringen av mellanölet Pripps Blå prytts av det klassiska skeppet. De alkoholfria burkarna är först ut i Pripps Blå-familjen med en uppdaterad design.
Pripps Blå 0,0% anländer till butikerna i slutet av januari och säljs på 33-centilers burk i 6-pack.